Thursday, February 21, 2019

Jerawat dalam telinga

Selepas satu masalah selesai..satu lagi masalah timbul..
permulaan 2019 tak bermula dengan baik..
Ingat lagi tak kejadian telinga aku tersumbat?


Tapi kali ni berbeza...


Semua bermula pada satu hari..
Bangun je tido, telinga berdenyut sangat2.. tapi waktu tu tak syak apa-apa lagi.. sampai la keluar dari bilik air. Telinga berdengung habis. Hah sudah!!! Nak pekak balik..ni konpom ade ulat masuk telinga sebab aku rajin gile kot korek pakai pengorek telinga.


Disebabkan aku rasa konpiden sangat...aku pun korek jugak telinga aku..kot la ulat keluar ke apa kan..


Berdenyut denyut..sakitnya makkkkk
Dalam kepala dah pikir..ah sudah..mesti kutu tengah isap darah ni sebab besar gila kutu lekat dekat dinding telinga..google punya google..aku pun decide la nak sapu minyak gamat dalam telinga dengan harapan kutu tu tertanggal..nak masukkan kapas pun dah sakit boleh pulak nak celek kat badan kutu tu..sakitnyeeeeeee..huwaaaa


Tapi yang hairannya aku jalani hidup aku dengan tenang walhal telinga tu dah berdenyut denyut sampai rasa nak demam..
Keesokkan hari baru la dugaan tu datang lagi sekali.. nak dijadikan cerita aku boleh rasa telinga bergerak sebab denyutan tu makin kuat..takleh jadi ni..
Sampai je opis rasa cam badmood semacam je..nak marah orang je..
Sebab telinga dah sakit sangat..


Last-last aku serah diri je kat putramedik..padahal nak gi klinik utc je tapi sebab tunang aku malas nak tunggu..pasrah je la..Alhamdulillah sepanjang berdaftar n proses menunggu tu..sekejap sangat..baru je duduk tak sampai 1 minit terus kena panggil.. selalu berpuluh minit gak nak tunggu..
Mengadu punya ngadu...lepastu doktor cek telinga..
rupanya ada jerawat dalam telinga!!!





Nampak tak yang aku bulatkan merah tu...? haaaa.. kat situ la jerawat tu bertapak. Sejak kes telinga tersumbat 4 tahun lepas, aku memang dah tobat nak jaga telinga aku...tapi tak sangka kejadian macam ni nak jadi. Jaga macam mana pun, kalau menda nak jadi..jadi jugak..


sekian kisah hidupku.......

No comments:

Post a Comment